Logo

CrossFit

Kunne du tenke deg et effektivt system som både trener styrke, utholdenhet og allsidighet på en time noen dager i uken?

CrossFit er hovedsystemet for styrke og kondisjon for mange politiavdelinger, militære avdelinger, kampsportutøvere, og hundretalls profesjonelle og eliteutøvere innen forskjellige sporter i hele verden. Samtidig passer det like godt for vanlige yrkesaktive, studenter og pensjonister. CrossFit er laget for å benyttes av alle, uansett alder, kjønn eller yrke. Vi skalerer vekt og intensitet, vi forandrer ikke programet. Behovet for olymiske utøverer og våre besteforeldre skilles av nivå, ikke type.

Image

Vårt program utvikler funksjonell fitness som er designet for å være bred, generell og inkluderende. Vår spesialitet er at vi ikke spesialiserer men trener allsidig og utfordrende. Kamp, overlevelse, mange sporter og livet belønner denne form for fitness, og straffer ofte spesialistene.

I CrossFit vil du både trene styrketrening og utholdenhet i samme treningsøkter. Det sparer deg tid og treningen blir mer effektiv. En CrossFit treningsøkt varer i en time totalt.

I tillegg er det svært varierte og utfordrende treninger. Her vet du ikke hva du skal gjøre før du møter opp hos instruktøren, hvilket er morsomt og overraskende. I CrossFit gruppetimer blir du ledet gjennom en treningsøkt utviklet for å være mest mulig effektiv for å komme i god form, under kyndig veiledning av godkjente trenere fra CrossFit.

Man kan skrive mye om CrossFit, men den beste måten å oppleve systemet er å møte opp på en prøvetime. Så kom, bli med på den nye fitnessrevolusjonen.


Hvordan komme igang?

BB Gym kjører regelmessige Introtimer for de som ønsker å prøve ut systemet. Dette er 1 timers økter laget for nybegynnere. Dersom du er interessert i å delta på en slik time ta kontakt med en instruktør. Vi har også nybegynnerkurs nesten hver mnd. Dette er kurs som går over 8 økter og tar for seg alle de grunnleggende øvelsene vi bruker i systemet.

Det er også mulig å få privattimer hos instruktører. Da kan man gå gjennom grunnleggende teknikker som knebøy, frivendinger, markløft, pullups m.m.

Den siste muligheten er å møte opp på en vanlig gruppetime. Har du trent litt før burde det ikke være noe problem. Som beskrevet tidligere blir alle timer skalert til nivået på deltagerne så det er bare å ta det litt med ro den første perioden.

Ta kontakt med oss for mer informasjon.

Image